گوناگون از جهان...webnet.loxblog.com
گوناگون از جهان...webnet.loxblog.com
نوشته شده در تاريخ یک شنبه 28 / 11 / 1390برچسب:, توسط کیا عشوری.kia ashoori |
افرادی که برای ازدواج با هیچکس مناسب نیستند شامل این موارد می شوند:


1. افرادی که بالغ رشد نیافته دارند.


افرادی که بالغ رشد نیافته دارن افرادی هستن که مهارت حل مساله ندارند، وقتی مشکلی براشون پیش میاد یا به مادرشون یا به شما پناهنده می شن و یا اینکه اصلا فلج می شن و کاری انجام نمی دن تا خودش خوب بشه!


افرادی که بالغ رشد نیافته دارن افرادی هستن که موقعیت شناس نیستن و مثلا نمی دونن توی مهمونی یا توی رستوران یا جلوی پدر و مادر شما و ... چه رفتاری مناسب هست. درست کثل بچه ها. مثلا باباشون باید بهشون بگه چی کار کنن یا مامانشون باید بگه چی بپوشن.


افرادی که بالغ رشد نیافته دارن افرادی هستن که دوستانشون هم بالغ نیستن. اینها رابطه ای دارن که به هیچ جا ختم نمی شه و دوستی هاشون در حد دور هم جمع شدن و خندیدن و متلک انداختنه. هیچ رشدی از دوستی ها نصیبشون نمی شه و دوستانشون هم همین خصوصیات رو دارن.


افرادی که بالغ رشد نیافته دارن افرادی هستن که جوگیر می شن، روی چیزایی که مامان و بابا تو بچگی یادشون دادن تعصب بیهوده دارن و اصلا کلا به چیزی فکر نمی کنن و تجدید نظر نمی کنن روی عقایدشون. از طرف دیگه آدمایی که هرچی هرکی بگه زود قبول می کنن بدون اینکه مغزشون شنیده ها رو فیلتر بکنه. تو هیچ زمینه ای صاحب نظر نیستن.

2. افراد کنترلگر:


افراد کنترلگر افرادی هستن که می خوان تو همه کارای همه آدما دخالت کنن و نظر بدن و نظرشون هم باید اعمال بشه. می خوان از همه کار همه سر در بیارن و مدام شما رو چک می کنن.


افراد کنترلگر می تونن زورگوها رو هم دربر داشته باشن یعنی حالت دیکتاتوری که یعنی هرچی من می گم وگرنه پدرتو درمیارم!

3. افراد پارانویید (شکاک)


افراد شکاک افرادی هستن که بدبینی بیمارگونه دارن – نباید با بدبینی های طبیعی ما اشتباه گرفته بشه، بعضی از شرایط مستلزم بدبینی هست.


افراد شکاک هم مدام به شما شک دارن و فکر می کنن همه در حال توطئه چینی علیه اونها هستن – حتی اگه هیچ مدرک موجهی در این مورد وجود نداشته باشه باز هم برای خودشون می سازن.


افراد شکاک به هیچ درمانی پاسخ نمی دن و در رابطه با این افراد از پا در میاید.


افراد شکاک روانپریش هم ممکنه بشن که این بدبینی در این آدمها توسعه پیدا می کنه و به زمین و زمان شک می کنن و فکر می کنن تو همه دیوارا شنود گذاشتن و ...

4. افراد معتاد


افراد معتاد افرادی هستن که اعتیاد به مواد مخدر یا قرص و دارو یا الکل و مشروبات دارن که در هر سه مورد، زندگی شون به شدت تحت تاثیر قرار می گیره.


5. افراد عصبی:


افراد عصبی افرادی هستن که زود از کوره در میرن. با این افراد واقعا نمی شه زندگی کرد و شما رو تحلیل می برن و دائما در استرس این هستید که نکنه منفجر بشن حتی وسط یه ارتباط عاشقانه.


با افراد عصبی نمی شه به راحتی حرف زد، نمی شه به راحتی در کنارشون بود و بهشون اعتماد کرد و نمی شه بچه تو دستشون بسپری حتی چون پدر عصبی هم هستن که ممکنه به بچه آسیب برسونن. امنیت جانی و عاطفی و روانی نداری.


افراد عصبی افرادی هستن که حد اقل دو بار در هفته طوری عصبانی میشن که همه متوجه می شن. شاید شما هم جزء همین دسته افراد باشید. اگر می خواید ازدواج خوبی داشته باشید به فکر درمان باشید چون قابل درمان هست.


6. سندروم "مامانم اینا" یا افراد بند ناف نبریده:


افراد بند ناف نبریده افرادی هستن که در روز 10 بار از مامانشون اینا نظرخواهی می کنن، اگر مامانشون مسافرت بره زندگیشون کلا تعطیل می شه تا برگرده، و به جز دست پخت مامان جون نمی تونن غذای دیگه ای بخورن (حداقل هفته ای یکی دو بار باید غذای ماانشون اینا رو بخورن وگرنه می میرن)


افراد بند ناف نبریده افرادی هستن که مامانشون براشون زن می گیره یا شوهرشون می ده، مامانشون براشون کار درست می کنه، مامانشون براشون لباس می خره و ...


افراد بند ناف نبریده افرادی هستن که به خانواده اول (پدر و مادر و خواهر برادر، نه همسر و فرزندان) وابستگی شدیدی دارن.


افراد بند ناف نبریده افرادی هستن که احتمالا با مادرشون رابطه ادیپال دارن و مادرشون همیشه بین شما و ایشون قرار داره و نمی ذاره رابطه شما دو نفره باشه و سالم پیش بره.

افراد بند ناف نبریده افرادی هستن که اگه مامانشون بگه اینو طلاق بده یا طلاقتو بگیر، همین کارو می کنن.


7. اختلالات شخصیتی حل نشده:


افراد دارای اختلال شخصیتی افرادی هستن که مشکلی از نظر روانی دارن که بیماری نیست اما روند طبیعی زندگی شون رو مختل می کنه. مثلا افراد خودشیفته، افراد منزوی، اجتنابی و یا خود کم بین.

با هیچ کدوم از این افراد ازدواج نکنید اگر خودتون رو دوست دارید.


(خدا نصیب گرگ بیابون نکنه!)

در مقاله بعدی در این مورد می گم که چه افرادی برای ازدواج "با شخص شما" مناسب نیستند.

منو از دونستن نظرات ارزشمندتون محروم نکنید.

مطالب مرتبط: معیار مهم انتخاب همسر که هیچکس برایتان نگفته است! (اینجا)

آیا می توانم با کسی ازدواج کنم که با من متفاوت است؟ (اینجا)



-